{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.316 visninger | Oprettet:

tri taget til et brugt fart skive i lastbil {{forumTopicSubject}}

hej,

hvannar kan men blive fri taget til et brugt fart skive???

så hvid jeg har hørt og har læst, så er men frit til dette, hvannar men har indberetted og godtkend, og omregistrered en lastbil til privat brugt til motorsport.

det drejes om en lastbil med en totalt vægt af 11975kg.

håbe et noget af jer, komme med noget godt svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tri taget til et brugt fart skive i lastbil
  • #2   22. sep 2011 hej,

    jeg har læst det i gennem.

    og så skal der nok brugts en fart skiver.

    men lastbil blive brugt til frittid, privat, hobby, og har inted a gøre med gods transport.
    jeg skal ba brugt denne lastbil til et flyt en tractortræk tractor med, og der er lastbil ogsa inberetted efter.


  • #3   22. sep 2011 hvis bilen er over 3500kg totalvægt så skal den være udstyret med fartskriver... og hvis det er en nyere skal der også være fartbegrænser i vognen hvis ikke der skal det i alle over 3500 kg nu

  • Kim M
    Kim M Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #4   23. sep 2011 Alle køretøjer der vejer over 3500kg og er indregistreret skal være med begrænser og fartskriver.
    Og ja, lastbilen du bruger til at transportere køretøjer til motorsport skal selvfølgelig også være med fartskriver.
    Hvis du vinder bare en præmie i motorsporten, så skal du også være registreret som virksomhed for at måtte bruge lastbilen til fragt af køretøjet til motorsport. Skønt med regler ikke...*GG*


  • #5   24. sep 2011 MEN her er følgende:


    Tusinde tak for dit svar, det hjalp mig meget.

    Grunden til at jeg nævner det med de 12.000 kg er grundt skellet til vejbenyttelsesafgiften, og jeg tænkte der kunne være en sammenhæng, hvilket der åbenbart ikke er.

    Men lige for at få det helt på det rene, så er køretøjer som har en max totalvægt på 7.500 kg fritaget for køre- og hviletidsbestemmelserne så fremt køretøjet IKKE benyttes til erhvervsmæssig kørsel, er det korrekt forstået?

    JA!

    Og et køretøj med en samlet totalvægt på max 12.000 kg. er uanset om brugen foregår privat eller i erhvervs-øjemed underlagt bestemmelserne for køre- og hviletider, og dette korrekt forstået?

    JA!

    Så nu skulle der være styr på det...


    Mht fartbegrænser er det kun på køretøjer over 12 tons totalvægt der er krav om det...

    Mht præmier etc. så kan det sagtens fragtes, så længe køretøjet er registreret til privat brug er der intet krav om godstilladelse, så længe man ikke køre mod betaling...


  • #6   24. sep 2011 hej allesamt,

    tak for svarene!!!

    det er noget mærkligt regler, men der kan vi ikke noget på!!!!

    hvad er kravlene/regler hvis men omregistere sådan lastbil til auto camper????


  • #7   24. sep 2011 Autocamper er jo på hvide plader = fuld afgift.
    Mr. Brandit byggede engang en Volvo-trækker op med sleeper cab bag hytten. Der kom Skat med krav om fuld afgift. 1,2mill. såvidt jeg husker. Det endte med han gav op, og pillede sleeperen af.


  • #8   24. sep 2011 jo, der har do ret i.

    så er der ba 1 ting et gøre, brugt fart skive!!!!


  • #9   24. sep 2011 Der var et udemærket indlæg i bladet Motor fra DMU for et par måneder siden ang ombygning til Autocamper.

    Eller du må ikke bygge den total om til autocamper, men reglerne for hesteport siger at i en bil over 3500kg må du indrette max 50% til beboelse og resten skal jo så være stald til hesten samt udstyr.

    Oversat i motorsport betyder det at istedet for stald har du bot en garage/værksted, det er bare vigtigt det ikke på nogen måde kan betragtes som beboelse. dvs 50% beboelse forrest og 50% garage bagerst så er du inden for loven


  • #10   24. sep 2011 Rene S

    Jeg har altid undret mig over hvorfor staldene altid havde den størrelse, selv hvis de også havde kærre med, i de hestetransportere, med beboelse, men det er jo så på grund af de regler smiley


  • #11   25. sep 2011 hej,

    denne lastbil er en godtkendt heste transporter, og er bygget eftetr 50/50 regler, der er køkken/stue forrest i alu kasse, og 6 senge pladser på første sal, og 1 senge plads i førehuset.
    der er plads til 5 meter til heste, men det blive så plads til tractortrækker.
    denne lastbil erfra 1991.

    jeg har læst her på lastbil basen i går, et der var noget som kenne noget som har fæt fritaget fartskiver, det var en privat lastbil med en totalt vægt af 10000kg.

    så det burde ikke være noget problem med et få gjørd de samme.

    er der noget særligt regler hvis med omregistrere en lastbil til auto camper hvis den skal brugts privat, og til motorsport????


  • #12   25. sep 2011 hej,

    jeg har lige læst inlæg af bladet fra DMU, men det er lige hvad jeg mener angænde en privat lastbil til brugt til motorsport, men det skulde være deijligt hvannar men skat ogsa har spørgt noget om fartskiver.


  • jens j
    jens j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
    #13   25. sep 2011 Edwin > Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det måske ikke var smartere for dig, at benytte en gammel rutebus i stedet. Den har fordele med isolering og varme der er lavet. Dernæst er den meget nemmere at køre med f.eks. i Tyskland, da det er en bus, og derfor må køre på søndage.

    Jeg tænker på noget lin. den her: http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=37918

    PS: Ja, jeg er opmærksom på noget kørekort noget.


  • #14   25. sep 2011 En bus kan omregistreres til lastbil med 8 siddepladser, det er der da en her på LBG der har.. den er i galleriet så hut jeg visker...

  • #15   25. sep 2011 det er lige meget om men brugt en lastbil eller en bus, principe er de samme, 50/50 i vare og beboeldse.

    jens
    jeg har ikke lige 150000kr, men ellers skulde det være en løsning.
    men jeg har ogsda kigget på en b10m er, men problem er et min tractor er ved sikkerheds bur 260cm højt, og tractor er 240cm bred.
    så min tractor puller, påsse ikke i en bus.
    angænde kørekort, men skal på begge vælg, har støre kørekort.

    denne heste transporter, der passe min tractor puller i uden problemen.

    men lige meget om men brugt til motorsport en bus eller lastbil, principe er de samme!!!!


Kommentér på:
tri taget til et brugt fart skive i lastbil

Annonce